sobota, 16 września 2017

,,Odmieniec" Philippa Gregory



Autor: Philippa Gregory
Tytuł: ,,Odmieniec"
Liczba stron: 288
Rok wydania: 2012
Wydawnictwo: Egmont

Fabuła


Siedemnastoletnia Izolda zostaje zamknęta w klasztorze, aby nie mogła dochodzić swoich praw do spadku po zmarłym ojcu. Kiedy zakonnice, nad którymi sprawuje pieczę jako przełożona, zaczynają lunatykować i zdradzać oznaki obłędu, do opactwa Lucretili przybywa młody nowicjusz Luca Vero, by na polecenie samego papieża wyjaśnić sprawę. Luca i Izolda, zmuszeni stawić czoło największym lękom świata średniowiecznego – czarnej magii, wilkołakom, szaleństwu – rozpoczynają poszukiwania prawdy, swojego przeznaczenia, a także miłości. Pierwszy tom najnowszej serii autorki Kochanic króla.


Moja opinia



Książka skierowana jest głównie dla młodzieży, co jednak nie przeszkadza w czytaniu nieco starszemu czytelnikowi. Z początku myślałam, że powieść mi się nie spodoba, gdyż dość ciężko mi się ją czytało i ogólnie nie przepadam za książkami historycznymi, dlatego po tej serii nie spodziewałam się niczego specjalnego. Jednakże z czasem było już coraz lepiej, a potem pochłonęłam tę prozę jednym tchem. 


Na tylnej okładce widzimy napis "Luca i Izolda (...) rozpoczynają poszukiwania prawdy swojego przeznaczenia, a także miłości". Nie przepadam za wątkami miłosnymi, toteż już miałam skreślać tę pozycję ze swojej listy "do przeczytania". Coś mnie jednak powstrzymało i dobrze, że tego nie zrobiłam, gdyż w tej książce owszem, mamy do czynienia z miłością, ale nie taką, jak wy myślicie. Jest to bardziej coś w stylu miłości brata do siostry, czy matki do córki. 


Mocną stroną prozy Philippy Gregory są zdecydowanie bohaterowie, których po prostu nie dało się nie lubić. Nie mamy tutaj "bezmózgów". Każdy jest oryginalny na swój sposób oraz ma swoje wartości, których broni. Ogromną sympatią obdarzyłam sługę Freize'a, który pomimo tego, że cały czas flirtował z kobietami, był bardzo dobrą osobą, pełną ciepła i życzliwości. 

Książka posiadała jednakże jeden minus. Była to przewidywalność. Zagadki zaprezentowane w książce były po prostu tak banalne, że gdy główny bohater Luca zaprezentował rozwiązanie, to aż sama się zdziwiłam "I tyle? Na prawdę?".

Pomimo tego jednego mankamentu śmiało mogę wam polecić tę książkę. Niedługo zabiorę się za czytanie kolejnych części i mam nadzieję, że się na nich nie zawiodę ;). Ogólna ocena:


8/10


23 komentarze:

  1. Książka raczej nie dla mnie, ale recenzja napisana bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam wszystkie na razie wydaje trzy części i potraktowałam je jako bardzo miły, lekki, chociaż miejscami infantylny przerywnik. Zdecydowanie bardziej wolę Gregory w "dojrzalszej" wersji ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio cierpię na "kaca" spowodowanego niezbyt udanym podejściem do literatury młodzieżowej, dlatego na chwilę obecną raczej ją sobie odpuszczę:)

    Pozdrawiam, ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię przewidywalności, więc tym razem podziękuję. :) Obserwuję
    Buziaki,
    StormWind z bloga https://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Gregory to jedna z moich ulubionych pisarek!
    Zdecydowanie przeczytam też i tę trylogię!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej. Mam pytanko, czy zechciałabyś przeczytać i wystawić opinię mojego bloga? (złą też przyjmę, bez przesady xD) Potrzebuję konstruktywnej opinii.

    www.kuroshitsujizbior.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobnie jak Ty nie przepadam za wątkami romantycznymi zwłaszcza tymi banalnymi, które zbyt rzucają się w oczy. Nie cierpię również przewidywalności, gdyż dalsze poznawanie danej powieści wydaje mi się wtedy bezcelowe. Pomimo tego myślę, że w wolnej chwili mogłabym dać szansę tej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  8. hmm.
    Recenzja mnie wciągnęła. Może sięgnę po tą pozycję.
    pozdrawaim

    OdpowiedzUsuń
  9. Co za ciekawa recenzja.
    Wydaje mi się, że nigdy niczego podobnego nie czytałam.
    Ach, czy bohaterowie by mi przypadli do gustu?
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznaję, lubię książki tej autorki :)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Będę miała ją na uwadze,mimo jej przewidywalności :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoja opinii zachęciła mnie do przeczytania tej pozycji.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja lubię młodzieżowe książki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem czy książka wpadła by w mój gust.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy raz słyszę o tej książce :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawa sprawa u mnie też dziś książka. Co powiesz na wzajemną obserwację https://klaudiaonelive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie moje gusta literackie,ale recenzja napisana dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka wydaje się być fajna, ale nie wiem czy wpadłaby w moje gusta. Ja zaś lubię wątki miłosne, ale tak bardziej w tle :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka raczej nie w moim guście, ale kto wie, może kiedyś i tak po nią sięgnę? :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Podobała mi się ta seria, lubię tło historyczne itp.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pani Gregory jest niestety na mojej liście wstydu. Od dawna chcę przeczytać jakąś jej pozycję i od dawna mi to nie wychodzi... :(

    OdpowiedzUsuń
  22. ksiązka jak widze przyjemna i warta poczytania

    OdpowiedzUsuń